sitemeter

Felbecsülhetetlen élettapasztalatok Brüsszelből

Egy eu-s vendégmunkás kalandjai.

Friss topikok

  • pruty: komment1: hahooo Agi! A lakas tenyleg szuper, sot mostmar szuperebb is!!!! TOk jo volt ott lenni!... (2009.07.21. 10:34) Még mindig kecó
  • Miett2: Szia Ági Megadnád az e-mail címedet? Szeretnék kérdezni valamit nem nyilvánosban. miett232@gmail... (2009.04.16. 11:18) Mikor lehet jönni?
  • eszter: na, megnéztem én is, RF most sem tetszett, ez már úgy látszik mindig így lesz... de a film tényleg... (2008.07.01. 22:15) In Bruges
  • g: ja, es nagyon jok a kepek, sot, ebben a bejegyzesben igazan viccesek is:))) g (2008.05.26. 09:30) Star Wars és Victor Horta

Linkblog

Shop, shop, shop!

2008.07.06. 12:02 hag

Fucsa módon Belgiumban július 1-jén kezdődik a nyári kiárusítási szezon. Én ezt eddig csak Németországban tapasztaltam Sommerschlussverkauf néven, de ott azóta már nincs is igazi nyári kiárusítás, mert próbáják elhúzni a szezont. Itt viszont gyakorlatilag tényleg mindennek nagyon leengedik az árát. Az egyetlen, amit láttam és a magyar "leárazásokra" emlékeztett, az a fürdőruhavásár komoly 10%-os engedménnyel. De ezt tényleg kivételes, a cuccok töbsége minimum 30, maximum 70%-kal van leárazva.

Így sem éri meg szerintem cipőt venni, mert 50 eurót egy (leárazott) pár cipőért még mindig soknak tartok, de a ruhák nagyon megérik. El is vertem már jópár eurót, átlagban 15 eurót költve 1-1 darabra. Nem csak a ruhák vannak leárazva, hanem pl. a lakásfelszerelési cuccok is, úgyhogy kicsit a lakást is felurbóztam, mintegy "győzikétlenítve" azt, elrejtve a párducmintás díszpárnákat.

Abban a kérdésben megoszlanak a vélemények, hogy konkrétan hol érdemes vásárolni. Az itteni bevásárlóutca a Rogier nevű metrómegállónál van, de az inkább az alsóbb osztályok bevásárlóhelye és állandóan óriási tömeg van, még akkor is ha nincs leárazás. Tegnap voltam a Woluwe Bevásárlóközpontban, ami szerintem az eddig ismertek közül a legjobb hely, mert gyakorlatilag az összes bolt megvan, ami a Rogier-n, de nincs tömeg és mivel a kicsit drágább boltokban is van fizetőképes kereslet, a választék is nagyobb.

Azt általában el lehet mondani, hogy a legtöbb ember azt mondja, hogy Brüsszel nem a legjobb hely a vásárlásra, csak abban térnek el a vélemények, hogy hol van az igazi bevásárlóparadicsom. A főnököm, akik igazi divatőrült, esküsik, hogy Lille-be kell menni vásárolni. A TGV-vel kb. félóra alatt ott van az ember és 35 EUR a retúrjegy.

A legtöbben Antwerpenbe járnak , de van aki egészen Kölnig képes elmenni vásárolni. A máltaiak pedig általában Londonba járnak, de ezt nem mondanám általánosnak, mert elég drága a vonatjegy, és az árak kb. másfélszeresek, mert ami itt 10 EUR, az Londonban 10 GBP. Szóval inkább csak a karácsonyi leárazási őrüleben éri meg átmenni.

Pestről jőve én teljesen elégedett vagyok a brüsszeli lehetőségekkel, mert itt gyakorlatilag minden van a méretemben. Itt nem divat, hogy pl. a H & M csak bizonyos almárkáit árulja és abból is csak XS van lehetőleg kanárisárgába, mint Pesten. Illetve jelen vannak olyan menő, de nem drága márkák, amit leárazva azért megengedhet magának az ember. Nem azokra a márkákra gondolok, ahol többezer euró egy nadrág, hanem pl. 200 euró teljes áron, de leárazások csak 70 euró, úgyhogy az ember beruház egy-egy tartosabb darabra.

Az egyetlen, amit ugyanúgy nem kapok, ahogy otthon sem, tehát emiatt továbbra is Németországba kell menni, az a melltartó.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hakeddvanakkor.blog.hu/api/trackback/id/tr94555567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása